Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2009

Av Helga - 18 september 2009 09:26


Vi lämnar den här staden ganska tidigt idag så nu blir det bara en snabb runda ute och frukost intar jag på något café... Det är ofta svårt att passa hotellens frukosttider när man landar sent kvällen innan.


Jag skickade just ett SMS till dottern som ska på återträff med sitt konfirmationsläger i helgen. En kusin och hon ska åka tåg tillsammans och jag kommer hem långt efter att tåget lämnat stationen...


I somras bodde vi granne med en dansk familj på semestern. Sonen i den familjen var väldigt rödhårig och dottern sa;


- Han har nog ätit för mycket pölse.  Flört


Resa i Sverige-bloggen



Av Helga - 17 september 2009 23:32


Vi har haft en så himla rolig flygdag idag, jag och mina kollegor. Många glada skratt och en härlig stämning, så trots en jättelång dag kändes den ändå helt okej.


Vi började med en flygning österut och flygresan tog bara en timme. När vi hade landat kändes det som om vi hade kommit tillbaka till 1950-talet - och ändå var vi så nära Sveriges gränser.


Alla passagerare "scannades" av vid avstigningen, med en apparat, för att se om någon eventuellt hade feber. Det känns lite läskigt med allt detta kontrollerande av folk... flera länder har sådan utrustning nu för att inte släppa in resenärer med svininfluensa i landet.


Nu blir det hotellsängen och en kvällstidning och sedan sover jag gott - förhoppningsvis... Hoppas du sover gott också!!


Resa i Sverige-bloggen



Av Helga - 17 september 2009 08:31


Det var skönt med en mellandag ledigt, men nu ska jag snart iväg igen... två dagars jobb till innan jag tar helg. Dottern har pallrat sig iväg till skolan eftersom hon har matteprov och sedan får vi se om hon kommer hem igen efter det.


Alexandra undrade om jag brukar få gå av flygplanet någon gång. Jag har skrivit om mitt senaste besök i Kiruna bl a i Flygbloggen så kika gärna in där om du undrar vad jag gör på en eventuell övernattning.


Ikväll hamnar jag, efter 5 x upp&ner, i en fin stad i södra Sverige. Där ska jag övernatta, men stoppet är rätt så kort så jag vet inte hur mycket jag hinner göra. Med tighta flygscheman måste man ju vila lite också.


Till helgen blir det en sväng ut till stugan i Roslagen. Jag hoppas det fina vädret håller i sig så vi kan grilla och njuta av den fina hösten...


svampar på baksidan  

 

Av Helga - 16 september 2009 11:28


Idag fick tre av oss i familjen sovmorgon. Maken fick sticka iväg som vanligt men sonen hade sovmorgon på skolan och dottern är hemma och förkyld så då passade jag också på att sova ut. Skönt!


Senare idag ska jag sticka in till Uppsala och göra några ärenden, bl a ska jag till skomakaren (se förra inlägget). Min kompis nya fina butik i Uppsalas mysigaste kvarter, Raggadoll, har fått en hemsida som är under uppbyggnad. Kika gärna in där; Raggadoll


Igår var det ett fantastiskt fint flygväder. Sol, sol, och åter sol. När vi landade på Arlanda såg jag Uppsala Domkyrkas torn... Då är det klart väder!


Resa i Sverige-bloggen


Det är så vackert den här årstiden...

vackert från Uppland...     

Av Helga - 15 september 2009 20:34


Klacken på mitt ena par jobbskor har gått av, men det är ju klart att jag har gått bra många mil i de där skorna. På hög höjd dessutom ;)


Resa i Sverige-bloggen


flygvärdinna  

Av Helga - 14 september 2009 22:30


Det började redan på stationen i Uppsala med en smärre försening på Arlandatåget och jag undrade redan då om detta skulle bli en "sån där struldag"...


Första flighten gick försenat pga ett smärre tekniskt fel som vi snart fick åtgärdat. Andra flygningen blev också sen pga en slottid (köplats för start/landning), men vi lyckades pga stark medvind landa på tid ändå. På hemvägen hade vi fått ett fel på lampan inne på en av toaletterna och i våra cateringvagnar saknades många av de produkter vi brukar ha. Hm...


Ibland flyter allt och ibland blir det struligt mest hela tiden...


Nu blir det mysigt att krypa ned i hotellsängen och sova. Jag är inte inne ett tidigt arbetspass den här gången och det känns så bra!


Resbloggen

blommor och svamp  

Här växer både det ena och det andra...

Bloggregistret

Av Helga - 14 september 2009 09:32


Vi har umgåtts en hel del med ett gäng 15-åriga tjejer i helgen och det är läckert att se hur härligt glada och galna de kan vara tillsammans. De har spelat en turnering och de peppar varandra, sjunger, dansar, tjoar i megafon och det är underbart med glädjen de sprider inom laget och till oss andra...


När vi kom ut från matchhallen igår satt en man och läste sin aftontidning på en bänk. Jag såg att det var Ulf Brunnberg när plötsligt en av tjejerna utbrister;


- Titta, där sitter Vanheden!

  


Kika gärna in i min flygblogg också; Länk till bloggen

Av Helga - 13 september 2009 21:49


Det har varit en hektisk helg med våra arbetsuppgifter under Uppsalas kulturnatt och med att skjutsa och heja på dotterns lag. Roligt har det iallafall varit och det blänkte lite extra kring dotterns hals när vi åkte hem idag...


När man står som funktionär/ grindvakt på ett större evenemang märker man att det finns mycket underligt folk i rörelse. Förvånansvärt få som var onyktra dock, men det kanske blev värre senare på kvällen när vi blivit avlösta. Maken, som stod vid en större korsning i stan, såg en hel del människor som försökte begå harakiri i trafiken.


Till mig kom det bl a fram en kille som bara ville snacka om min mugg när jag fikade. Han tyckte att den var läcker och sa att sådana brukade säljas på auktionssajter. Han ville absolut veta vad det var för märke. Han blev kanske lite snopen när jag berättade att det var en Tupperware-mugg.


Många gamlingar kom också fram bara för att prata. Tänk så ensamma många människor är idag.


Som sagt mycket att göra i helgen, men det har varit kul!


Min nya blogg


blomma 1 lhr  





Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards