Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 september 2009

Det blåste kraftigt, men piloterna landade fint...

Av Helga - 30 september 2009 09:26


Det var väldigt blåsigt igår kväll när vi skulle landa. Vi hade en passagerare med ombord som kände sig orolig redan vid starten eftersom hon hört att det blåste så kraftigt på destinationen. Vi försökte lugna henne med att vi hade ett så stort flygplan som är stadigt och bra. Dessutom gick vi och pratade med henne flera gånger under flygningen för att hon skulle känna sig lugn. Piloterna landade hur fint som helst och tjejen var glad och lättad när hon steg av...


Jag befinner mig på annan ort idag och ska flyga igen på eftermiddagen. Innan vi far iväg ska jag ta mig en runda på stan. Det är alltid kul att se sig om här...


Först blir det frukost på hotellrummet. Jag har missat hotellfrukosten efter den sena landingen igår så nu får jag plocka fram matsäcken Skrattande


Min andra blogg


drake2  

En sötnos i Sundsvall...

 
 
Pisan

Pisan

30 september 2009 10:51

Ni gör verkligen ett bra jobb där uppe i luften, och tar hand om folk :-) KRAMEN! Hoppas du fick en fin runda på stan.

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

30 september 2009 13:37

Kul att ni har tid att ibland ta en titt på staden där ni landat.

Hoppas du fick en god natts sömn och det lät mysigt med morgonrock och allt.

Kan tänka mig att dottern är snyggare än Ica-Stig *fniss*

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

30 september 2009 14:01

Pisan; Det är vårt jobb och det ger arbetet mening...

Nena; Ja, jag ska berätta mer om vad jag gjorde i den andra bloggen senare. Jag sov kanon och dottern är fin i sin ICA-utstyrsel...

http://helga1.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

30 september 2009 20:49

Vilken tur att ni finns där och kan lugna passageraren..
Jag hade också varit lite rädd om det blåste mycket. Det är trots allt lite obehagligt att flyga

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

30 september 2009 21:30

Undrar om jag ska anställa dig som min PS (Personal stewardess) på mina flygningar. Då skulle jag nog va rätt lugn :)

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
helga

helga

30 september 2009 22:12

Sussi; Jag tror att många fler än man tror känner en viss oro vid flygning...

A-L; Det skulle kanske vara en affärsidé... ;)

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards