Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Tjugofyra timmar...

Av Helga - 20 september 2009 18:39


Det blev en kanonhelg vid stugan med vackert väder och fina skiftningar som hör hösten till. Igår blev det en tur i skogen och vi hittade ca sex liter trattkantareller, som blev goda när vi stekte dem till middagen. Middagen ja, det blev grillad lax, som marinerats i rapsolja, dill och citronsaft...


Mat på landet  


Idag var sonen och maken ute på "sjön" och fiskade medans jag grävde om mina trädgårdland. En lång promenad hann jag också ta innan de glada fiskegrabbarna kom tillbaka. Det är verkligen underbart med 24 timmar på "landet". Total ro och avkoppling långt från flygplansbuller och mediabrus...


Höstlöv på landet  


Kika in här också





 
 
Kimmie

Kimmie

20 september 2009 20:03

Det låter som en riktigt skön familjehelg!

http://kimmietid,blogspot.com

 
Åsa

Åsa

20 september 2009 23:31

Tänkte ge mig ut på trattjakt men kom inte så långt.

http://wessand.blogg.se

 
Sussi

Sussi

21 september 2009 08:11

För en som inte gillar lax såg det ändå väldigt gott ut det du har på bilden..
Skönt med en lång skogspromenad..

Har din pappa fått sin önskan uppfylld än?? hihi

Ha en riktigt bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

21 september 2009 08:27

Kimmie; det var det verkligen...

Åsa; Nästa helg kanske?

Sussi; Det var en mysig helg! Pappa önskar sig ju det varje år så antagligen är han inte nöjd ännu ;)

http://helga1.bloggagratis.se

 
Hannele beundrar

Hannele beundrar

21 september 2009 08:47

Mims, här är det så torrt så nån liter blev det inte.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

21 september 2009 12:33

Nu gillar jag ju inte svamp eller lax men bilden tyckte jag var jättefin.

Härlig helg har ni också haft förstår ja.

http://nena.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

21 september 2009 12:33

Åååh vad det ser gott ut! Det är verkligen härligt ute på landet, där kan man ju höra tystnaden :-) Det är inte dumt... KRAM!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
helga

helga

22 september 2009 08:04

Hannele; Här börjar marken också kännas väldigt tott. Lite lagom med regn önskar jag nu så vi får mer svamp igen...

Nena; Kul att du gillade bilden iaf ;)

Pisan; Ja, det är avkopplande...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards