Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under maj 2009

Av Helga - 6 maj 2009 19:59


Ibland är jobbet extra kul som de här två dagarna då jag flugit med en humorist och ordvrängare...


När vi skulle skiljas åt sa han;


- Ha ett bart underliv! (Ha ett underbart liv)


Vem kan hålla sig för skratt då :)


Rösta gärna här


www.my-precious-mind.blogspot.com twitterbloggen





Av Helga - 6 maj 2009 08:36


Det var ganska oroligt i luften vid en av våra inflygningar igår och flygmaskinen sattes ned ganska bestämt på landningsbanan... typ en rejäl duns.


Flygvärden som annonserade sa;


Om någon inte märkte det så har vi landat på ...... flygplats.


Rösta här


Av Helga - 5 maj 2009 22:20


När vi kom fram till hotellet i kväll fanns det ett tomt fat i receptionen och på en skylt intill stod det minibaguetter 45 :-.


Då sa kabinchefen;


- Ja, det var verkligen minimala minibaguetter. De syns ju inte ens ...



Rösta är du snäll



Av Helga - 5 maj 2009 14:00


Jag skrev tidigare att jag funderar på att köpa pallkragar för en liten nätt odling av sallad och kryddor här hemma, men nu har sonen blivit inspirerad att hjälpa mig att bygga en odlingslåda.


Jag har skrivit upp vilka mått jag vill ha på lådan och nu ska han se om vi har brädor som vi kan använda. Annars är det inte så långt till brädgården...


Pallkrage - vilket ord det är egentligen ;)


Jag blir glad för din röst


www.my-precious-mind.blogspot.com



Av Helga - 5 maj 2009 08:17


Det börjar se bra ut i min väninnas nya butikslokal. Där var nymålat och hyllor var beställda så snart kan hon nog dra igång verksamheten... Taket hade varit för svårt att måla själv så det skulle en hantverkare få komma och måla.


Idag är här lugnt när maken och sonen dragit iväg. Dottern har sovmorgon och det är lyxigt för en trött tonåring. Jag ska jobba senare idag så jag ska bara handla lite mat och i övrigt vila upp mig i förebyggande syfte ;)


Jag har hoppats på regn ett tag och nu är jag nöjd. Vi har fått ordentligt med väta - det behövdes! Jag blir glad också om det kommit lite nederbörd på landet där jag sått och där vi satt lök och potatis...


Jag har vissa funderingar på att så här hemma också. Jag har inget land ännu, men har sett bilder på pallkragar som man kan använda till ett mindre odlingsställe - vi får se hur det blir. Jag älskar att ha sallad och kryddor i trädgården som man bara kan gå ut och plocka av...


Rösta på mig - gulledej


Twitterbloggen www.my-precious-mind.blogspot.com


Bilden är tagen i Göteborg...

Av Helga - 4 maj 2009 14:21


Nu kommer ju rabarbern med full fart och det gäller att passa på och njuta av allt gott man kan göra med den. Jag har tidigare haft recept här i bloggen med rabarbermarmelad som är god; http://helga1.bloggagratis.se/2007/06/11/170237-rabarbermarmelad/


I ett tidigare nummer av Amelia hittade jag nu ett nytt recept som jag ska prova... Enkelt och bra också!


Rabarbermjukglass


Du behöver;

1 l vaniljglass

1/2 kg rabarber (2 stora stänglar)

1/2 vaniljstång

1 1/2 dl strösocker


Skölj och skär rabarbern i mindre bitar. Dela och skrapa ur vaniljstången med en kniv. Lägg rabarber, strösocker, vaniljstång och vaniljfrön i en kastrull med lock. Låt koka sakta i ca 15 minuter eller tills rabarbern är helt mjuk. Låt svalna helt i kastrullen. Plocka upp vaniljstången och häll/ lägg rabarbern i en sil med en skål under. Häll upp rabarbersaften i en kanna och ställ kallt. Mixa precis innan servering, rabarberfruktköttet med vaniljglassen. Lägg upp i portionsglas och häll över lite rabarbersaftsås.



Rösta är du gullig


Twitterbloggen www.my-precious-mind.blogspot.com



Av Helga - 4 maj 2009 08:38


Idag ska jag åka till min väninnas nya butik igen och se hur arbetet fortskrider. Hon ska träffa en målare på förmiddagen och sedan ska vi luncha innan hon ska på nästa grej. Det är mycket att göra när man förbereder öppnandet av en ny affär...


Jag har bokat tågbiljetter till den dagen när dottern ska åka iväg på sitt konfirmationsläger... Det är inte så långt tills det är dags och nu börjar jag inse att jag får vara utan min fina tjej i hela fyra veckor i sommar...  Det kommer att bli jätteroligt för henne, men tomt för oss som är kvar hemma. En kusin ska gå på samma läger och det känns bra!


Igår ringde min syster om just detta med lägret och konfirmationen och vi pratade igenom hur vi ska fira efteråt på vår släktgård. Det känns bra att samarbeta med min egen syster kring bjudningen - det funkar smärtfritt oss emellan...


Tänk att det är två år sedan sonen gick på det här lägret - vad tiden går fort.


Rösta är du go´


Twitter; www.my-precious-mind.blogspot.com




Av Helga - 3 maj 2009 21:43


Ibland kan det vara skönt att inte riktigt nå upp till sina planer...


Jag skulle ju både städa och baka innan svärmor kom, men när gubben skulle iväg på ett annat ärende kom jag på att det skulle vara gott med bortabakat. Bra skönt också att slippa vara så präktig just idag ;)


Stora goda sockrade bullar med vaniljkräm (eller mormors hosta som vi brukar säga till ungarnas förskräckelse) och varsin chokladbiskvi blev det.



Till kvällen var hela familjen samlad igen efter helgens olika utflykter till stugan och till diverse kompisar. Vi grillade och det var mysigt att alla var samlade igen.


Rösta gärna här


Min twitterblogg www.my-precious-mind.blogspot.com



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards