Alla inlägg under maj 2009

Av Helga - 14 maj 2009 00:44

Mitt i natten på ett hotellrum och vad gör man innan det är dags att krypa ned under det goa täcket?

Bloggar lite, så klart ...

Vid ankomsten hit ikväll var det en passagerare som hade hittat en plånbok ombord. Jag tittade i plånboken och kände genast igen damen på legitimationen eftersom hon varit med oss redan, på en annan flygning, tidigare under dagen.

Vi skyndade oss av planet och hittade tanten vid bagagebanden. Jag dubbelkollade hennes namn mot "legget" och överräckte sedan pluskan till henne. Hon blev så snopen och glad!

Det var roligt att få göra henne så lycklig och vi är så tacksamma mot den ärliga passageraren som överräckte plånboken till oss...

Natti natti nu go'vänner!

Twitterbloggen

Av Helga - 13 maj 2009 08:17

Det blev bökigt att ta sig hem med tåget igår kväll pga en nedfallen strömförande ledning på spåret. De passagerare som satt på ett av tågen fick sitta kvar ombord i över tre timmar hörde jag på radion. Tur att jag inte var med om det utan hann rusa till bussen istället och kom hem, försenad visserligen, men inte så fasligt mycket.

Jag missade ju semifinalen till Eurovision Song Contest igår, men tack vare SR kunde jag lyssna på omröstningen bl a och höra hur Malena Ernman lyckades ta sig till final. Som det varit tidigare år är det som ett lotteri - nu är det dock en jury som är med och styr... Kanske är det därför alla de nordiska länderna har stor chans att komma till finalen. Det skulle vara kul!!

Min farmor var norska och vinner inte Malena så hejar jag, så klart, på Norge som har en kanonlåt i år.

Carolina Norén på P4 avslutade sin sändning så här igår kväll;

- Crosscheck and report

Det måste hon ha hört på flygningen över till Moskva. Det är ett kommando som används inom flyget när vi ska armera våra "slider" (rutschkanor) vid dörrarna.

Twitterbloggen www.my-precious-mind.blogspot.com

Dottern har plockat gullvivor...

TV
Av Helga - 12 maj 2009 08:31

På flygningen igår, efter serveringen, skulle vi gå ut i kabinen med försäljningsvagnen. I vagnen har vi diverse smycken, parfymer och godis som passagerarna kan titta på och handla av.

Min kollega ville vara lite rolig och tar mikrofonen och säger;

- För er som inte riktigt handlat klart ALLA julklapparna ännu, kommer vi nu ut med försäljningsvagnen... ;)

Kul, kul... men nu vill jag minst av allt tänka på julen. Detta är den absolut bästa tiden på året, enligt mig. Jag har löjnantshjästa som snart blommar för fullt, rabarern är klar för en första skörd och liljekonvaljerna kommer snart i skogsbacken bakom huset.

Igår kväll gjorde jag den där rabarbermjukglassen som jag skrev om nyligen och den blev supersmarrig... Se här; http://helga1.bloggagratis.se/2009/05/04/1641889-rabarbermjukglass/

Twitterbloggen; www.my-precious-mind.blogspot.com

Sonen började med att såga till brädorna till pallkragen igår...

Av Helga - 11 maj 2009 08:49

Helgen gick så fort och idag är det dags att dra på blåstället och börja jobba igen... dock har jag ledigt hela förmiddagen och tänker njuta av den.

Igår kväll blev det köpt pizza till middag. Jag tror inte någon av oss tyckte att det var särskilt gott, men efter en heldag ute vid stugan var det vad vi pallade med att fixa...

Maken och jag tog oss en kvällspromenad i lördags och inte långt från där vi bor finns de här söta lammen...

bloggregistret

www.my-precious-mind.blogspot.com

Av Helga - 10 maj 2009 21:47

Vi fick med oss både matsäcken och svärmor till stugan idag ;)

Först när vi kom dit regnade det en stund så vi började med en promenad för att bli varma. Efter vår "walk-about" satt vi en liten kort stund inne i stugan, men sedan sken det upp och resten av dagen hade vi det härligt i solen.

Jag rensade mina rabatter (ren terapi), lyssnade på svärmors prat, pratade tillbaka, hörde fågelkvittret och tittade till mina såbäddar. Det hade börjat gro lite smått - underbart!!

Maken eldade upp den sista högen med grenar och kvistar och plockade fram brädor lämpliga till pallkragen som sonen ska bygga åt mig här hemma.

Rösta gärna här

twitterbloggen www.my-precious-mind.blogspot.com

Glöm mig inte...

Av Helga - 9 maj 2009 11:48

Igår hade dottern operations dagsverke och fick diverse uppgifter att utföra här hemma. Hon målade klart idolsiluetterna i sitt rum, handlade, skrubbade rent fönsterbrädorna och lagade mat. Så när hon kom hem från träningen bjöds det på färsfylld ugnspannkaka. Detta var något hon gjort på hemkunskapen förut och det liknade en stor rulltårta - jättegott!

Idag är dottern på en konfirmation med efterföljande buffé och det är en kille från klassen som bjudit henne och några till att vara med...

Vi andra ska hem till svågern för att fira en av barnens kusiner som fyllt hela 20 år. Det är inte klokt vad tiden går... Jag minns det som igår när han hade myror i benen på vårat bröllop och då var han drygt ett år gammal...

Imorgon sticker vi till stugan igen - det blir skönt! Jag lovar att försöka komma ihåg kylväskan med den goda matsäcken den här gången...

Har du inget för dig? Rösta här

Twitter; www.my-precious-mind.blogspot.com

Jag har visst fått en award av Vita Måste kika på den...

Tack vita!!

Av Helga - 8 maj 2009 17:10

Jaaaa, jippie och Hurra!!! Nu är jag ledig och det känns bra skönt! Det har varit en mastig arbetsperiod och jag är trött både i kropp och själ...

Idag hade vi en flygning till en stor Europeisk huvudstad och bl a var det ett gäng grabbar som skulle ha en långhelg tillsammans med öl och fotboll. Jag "råkade" höra hur de skojade med varandra medan de väntade på att få gå av flygplanet.

En kille frågade en annan om hur hotellet var där de skulle bo och fick till svar;

- Hotellet har minus ett i betyg. Det är nog kackerlackor i sängen...

Varpå den första svarade;

- men det är ju bra, då har vi frukosten inkluderad.

Fy och usch så tokiga killar - men rätt så roliga ändå...

Jag blir glad om du röstar här

Twitterbloggen; www.my-precious-mind.blogspot.com

Av Helga - 7 maj 2009 20:32

Det har blivit mycket flyga idag... först lite söderut i vårt rike och därefter en tur österut.

På den första flighten hade jag med en fd arbetskamrat som passagerare på utresan och en fd granne på hemresan - lustigt!

Den andra flygningen var ganska lång och vi hade rätt så lugnt. På hemvägen hade vi vår middag lastad och trots att det fanns tid att äta blev det en "ståuppare", dvs vi står och äter... Ofta händer det saker samtidigt som vi ska inta maten och då är det lättast att ta det "på språng".

Rösta gärna här i bloggregistret

Kika in här också www.my-precious-mind.blogspot.com