Alla inlägg under mars 2009

Av Helga - 3 mars 2009 12:39

Så himla skönt det var att låsa upp dörren här hemma och stiga in... äntligen hemma!

Nu blir det en fika med min nya mugg med press som jag köpte i London (kommer bild så småningom) och så måste jag ju bläddra lite i morgontidningarna som jag missat. Ikväll ska vi hämta hem de nu matrumsmöblerna - det ser jag fram emot.

Här kommer nu några bilder från vårt Afternoon tea i London. Lova mig att du inte tror att vi bara "glassar" runt jämt när du ser bilderna. Det är mycket slit också - kom ihåg det!

Rösta snälla du

Bakom slottet ligger orangeriet där vi intog vårt afternoon tea...

Smarrigt värre med scones...

Lite skumpa blev det också...

Av Helga - 2 mars 2009 16:01

Vi har förflyttat oss och har nu hamnat på ett nytt utländskt hotell.. Här är det inte fullt lika ljuvligt som i vårliga London och vi har heller inte lika mycket tid till privata nöjen. En middag har vi ändå bestämt oss för att inta tillsammans här på hotellets restaurang...

Ibland blir inte allt som det brukar vara som nyligen då en passagerare plingade på oss när vi "taxade" in från landningsbanan. Jag gick dit eftersom jag fick en känsla av att något var fel. Normalt sett får vi inte gå omkring under taxning, men som sagt någonting var annorlunda.

När jag kom till passageraren såg jag att han var likblek och kallsvettig. Han sa att han kände sig svimfärdig. Jag frågade om han kände någon smärta och blev glad när han pekade på bihålorna och inte hjärtat. Jag fick rusa efter syrgas och ge honom tills han började återfå lite av sin normala färg. Han fick hämtning sedan med rullstol och skulle få tillgång till ett vilrum en stund. Han skulle ta luft, äta och dricka lite innan han skulle ta sig till arbetet.

Jag hoppas det gick bra för honom sen!

klicka här

Av Helga - 1 mars 2009 21:46

Ibland mår man extra bra... som idag då jag mött våren i London. Här har varit 7 grader varmt och lite halvsoligt. Jag såg påskliljor och krokus i full blom...

Det blev en liten runda längs med Kensington high street där jag var inne på whole food market som säljer ekologisk mat. Där blev jag expedierad av en kille som var halvsvensk... han hade bott i Sverige när han var liten.

Sedan var jag in på en hushållsbutik och köpte en kaffekopp med press... i den kan man brygga en god kopp kaffe trots att man är på hotell t ex.

Senare träffades vi i besättningen vid Hyde Park där vi stämt träff. Vi gick till Kensinton Palaceś Orangeri och intog Afternoon Tea. Det var en fantastisk miljö och mycket gott att smaska på. Man fick välja sitt te av många sorter och jag tog kanelte.

Det kommer bilder från den här dagen senare... jag har ingen kamerasladd med mig hit.

Sov gott!!

Rösta här - ny månad

Av Helga - 1 mars 2009 15:50

Det blev raett sa sent igar pa tjejmiddagen och naer jag kom hem efter en taxifaerd med komplikationer var det bara att fortsaetta halla sig vaken foer att invaenta sonen som var pa fest. Taxichauffoeren hade lite svart att hitta ute pa landsbygden och koerde vael fort ocksa foer min smak.

Daerfoer aer jag nu lite troett i oegat haer i den stora europeiska huvudstaden... Vi ska samlas igen hela besaettningen lite senare och aeta nagoting gott tillsammans.

Pa vaeg in pa motorvaegen fran flygplatsen till staden sag vi en bil som parkerat (!) utmed vaegen. Hela besaettningen vred pa huvudet naer vi sag en man som satt pa graeset bredvid bilen. Vi undrade alla vad han gjorde...

Chauffoeren foerklarade foer oss att mannen bad daer laengs med motorvaegen. Det har jag aldrig sett i Sverige.

Rösta snälla du

Maybe some Afternoon tea today...

Av Helga - 1 mars 2009 10:18

Jag hade en kanonkväll igår med tjejkompisarna, men måste hasta vidare redan nu.

Ut och flyga... skriver mer senare :)

Snälla rösta här - det är ny månad