Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2009

Av Helga - 17 mars 2009 18:12


Åh... idag kom den till oss. Vad då, kanske du undrar.


Jo, VÅREN!!!


Det har varit soligt, varmt och massor av töande. Jag tog till och med fram en enkel trädgårdsstol och satt på vår altanhörna en liten stund och solglasögonen var ett måste när jag var ute och körde bil. Underbart :)


Jag blev sugen på att plantera lite också och sådde ruccola i en kruka. Dessutom stack jag ned några vitlöksklyftor i en kruka med jord. Det blir goda lökstänglar som man kan klippa ned i en sallad. De smakar inte alls så starkt som originallöken utan milt och gott.


Rösta gärna på mig här


Av Helga - 17 mars 2009 08:03


Idag har jag en udda ledig dag mitt i arbetsperioden och har varit igång ganska tidigt. Sonen ska göra en tvådagars praktik på en kylfirma och jag skjutsade honom dit vid 06.30 Egentligen fungerar det utmärkt att cykla, eftersom det inte är så långt hemifrån, men direkt efter att han slutat ska han jobba på en elitmatch med att ställa fram reklamskyltar mm. Han hinner inte i tid till det arbetet om han inte får skjuts. Det kan ju vara bra om han hinner äta också då efterarbetet brukar vara klart först vid 22-tiden. Curlande föräldrar - javisst!


Jag ska åka till stan och göra några ärenden idag och så ska jag åka och titta på några nya hyllor som vi skulle behöva till DVD-filmer och CD-skivor. Vi har fått lite utrymme till det efter att barnmöbeln åkte ut. Jag ska även fortsätta leta efter en snygg soffa...


Vad hittar du på idag?


Rösta bloggregistret


Av Helga - 16 mars 2009 22:08


Det blev ingen oplanerad natt borta i den myllrande staden... det skulle ha kunnat vara riktigt spännande. Detta är en stad som jag bara flugit till och vänt med jobbet. Däremot har jag varit i andra städer i det här landet privat, men då närmare kusten. Landet börjar på T och slutar på iet. När jag gick i gymnasiet reste jag och några väninnor dit vid tre tillfällen. Vi älskade vädret, maten och människorna.


Jag kom hem lagom till att ta en kopp té med maken och så såg vi det inspelade slutet på Beckfilmen från igår.


Sov sött nu kära du :)


Bloggregistret


Av Helga - 16 mars 2009 07:50


Idag bär det av igen och återigen går turen söderut. Det kommer att vara mycket passagerare ombord och många ska säkert vara lediga och njuta av vad den myllrande staden har att erbjuda...


Efter att ha sett senaste avsnittet av "Stockholm- Arlanda", där besättning och passagerare blev kvar på sin destination helt oväntat, packar jag med mig lite kläder och toalettartiklar för säkerhets skull. Det har dock bara hänt mig 2-3 gånger i hela min karriär att jag hamnat på "fel" ställe under en flygdag.


En gång blev vi kvar på Madeira och då var anledningen att vi fick landa på vägen dit med en sjuk passagerare. När vi sedan äntligen kom till Funchal började våra timmar rinna ut. Det finns ju begränsningar för hur länge vi och piloterna får arbeta.


Ha nu en fin dag och jag hoppas våren gör sig påmind här idag också. Igår var en underbar dag...


Bloggregistret

Blogglista


Det blommade så här fint i London sist jag var där...

Av Helga - 15 mars 2009 11:36


Vi hade roligt igår, som alltid, med våra smågalna vänner. Vi åt en god fisksoppa med hembakt bröd och sedan var det dags för "skrålet" kring melodifestivalen. Vissa jublade och andra slet sitt hår vartefter röstningsförfarandet fortgick... Jag blev iaf glad att Malena Ernman vann till slut! Hon stack ut och var min favorit!


Roligaste kommentaren igår var när en väninna sa att Molly Sandén trasslat in sig halsbandet (klänningen var dekorerad med en kedja).


Idag ska dottern spela match och jag ska följa med och titta på. Medan laget samlas och värmer upp åker jag och handlar inför veckan som kommer.


Rösta please



TV
Av Helga - 14 mars 2009 18:11


Vi letar ju fortfarande efter en ny soffa till vårt vardagsrum och idag åkte jag till IKEA för att kika runt lite där. Det fanns en soffa som jag gillar där - kanske blir det den eller så blir det en som vi tittat på tidigare från MIO?? Lite velig är jag - det är ett stort beslut ju. Jag köpte bara lite smått; te, espressokaffe och två skärbrädor...


Dottern är på en födelsedagsfest ikväll och vi andra gör oss nu klara för att gå till våra vänner på middag och schlagerskrål...


Ha en fin lördagskväll :)


Rösta gärna här


Lite smått och gott att läsa...

Av Helga - 14 mars 2009 11:33


När som helst dyker köparna till våra barnmöbler upp. De skulle egentligen inte komma idag, men ändrade sig när de hörde hur många fler som stod på kö för att köpa...


Ann-Louise undrade om receptet på kycklinglasagnen som jag lagade i torsdags. Jag trodde först att jag hittat receptet här på bloggen, men kom sedan på att det var i tidningen buffé. Jag skickade iväg det numret till min syster i Australien och skrev av receptet istället. Här kan du hitta receptet som blev kanongott. Man kan säkert byta ut grönsakerna om man hellre vill ha något annat. Jag skulle kunna tänka mig lite chili i också... Jag dubblade receptet (dubblade inte på all vätska dock). http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=659942


Ikväll ska vi till vänner på middag och melodifestivalskrål - det ska bli kul!!!


Rösta gärna - klicka här

Av Helga - 14 mars 2009 09:28


Här har det ringt och ringt och rint och ringt på morgonen - så nu är barnmöbeln såld... Det var effektivt med en annons i morgontidningen och sextio dagars annons på nätet för 15 :-


Bye bye småbarnstiden - hello tonårstiden!!!


Rösta gärna här


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards