Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under december 2008

Av Helga - 16 december 2008 13:06


Mitt i baket är jag och det ska kavlas ut, in i ugnen och ut igen och så in med en ny plåt så det blir mycket spring fram och tillbaka till köket.


Hur som helst är jag så glad just nu eftersom att jag fått schemat för januari och ser att min redan planerade semester över jul förlängs ytterligare några dagar med kompdagar... Det är helt klart roligare att fira och förbereda jul när man är ledig tillsammans med familjen!!


Jag insåg att min julallmänbildning är låg när syrran sa att vi kunde komma till dem som vi brukar efter att Karl Bertil Jonsson slutat på julafton. Jag har aldrig sett programmet i fråga och fick lov att fråga om en specifik tid istället :)


Just nu spelar jag en julskiva med Dana Dragomir - härligt och juligt!


Rösta gärna på mig - klicka här


Så här glad är jag...

 Från skyltfönstret på Selfridges i London...


Av Helga - 16 december 2008 08:08


Idag är en ledig dag och det är så skönt. Jag ska fortsätta på den husliga banan och baka tekakor till jul, koka knäck och göra en sorts chokladgodis. Jag ska snart iväg och flyga igen så jag måste ligga steget före...


När jag var i London här nyligen gick jag ju så mycket så jag trodde benen skulle domna bort. När jag äntligen kom upp till Oxford street gick jag in på varuhuset Selfridges och tänkte fika där. En flicka i entrén stod och hänvisade folk till olika avdelningar och jag frågade efter ett lämpligt café. Jag blev visad en trappa upp men när jag kom dit visade det sig vara bordsservering och där satt folk och drack champagne. Det var inget för mig.


Jag gick istället till Marks and Spencer och där kunde man få en helt normal engelsk fika. Jag tog en tallrik "Egg- and watercressandwiches" och en stor balja kaffe. Det var mer min stil på folket och inte så himla tjusigt!!


Rösta gärna på mig - klicka här



Detta är en av min väninnas "Bänglar" ... Jag köpte den här till mig själv...


Så här såg skålen ut som jag köpte av min keramikkompis i söndags...

Av Helga - 15 december 2008 11:06


Det blev en kort vila på hotellet i natt och jag är redan hemma igen. Nu ska det bli mysigt med en stund i köket med morgontidningen. Först ska jag bara...

...kika runt här lite ;)


Tåget blev sent från Arlanda, men som tur var hade jag sällskap av en kollega och väninna så tiden gick fort.


Idag ska jag baka. Det är ju inte långt till sonens födelsedagsfirande med släkten. Det ska bli en sån där chokladrutelångpanna igen och någon sorts småkakor också.


Titta längre ner på sidan så får du se lite bilder från London.


Rösta snälla du genom att klicka här


Här går jag förbi Natural History museum på Cromwell road i London;

Här också... trädet är fullt av lampor, men det är fortfarande dagsljus så de syns inte så bra på bilden...

 Och så upp förbi Harrods...

...och deras stora julgran...



Tack Tussegumman och Nena för en fin utmärkelse. Jag ger den glatt vidare till alla mina bloggvänner - ingen nämnd, ingen glömd.


Av Helga - 14 december 2008 23:10


Dagen blev trots farhågorna riktigt rolig och inte så stressig som jag trodde innan. Det var relativt lugnt under den första timmen i matchlokalen och det blev en fika och mycket snack där.


Hos min väninna var det kul att se alla nya keramikalster som hon gjort under hösten. Jag köpte en skål med vackert mönster till min syster i julklapp och till oss själva en "Bängel" - en sorts annorlunda änglafigur med vingar.


På en av mina flygningar idag hade jag med en äldre dam ombord. Jag kände igen henne mycket väl men kunde inte placera varifrån. Jag frågade om hon jobbat på Arlanda tidigare, men nej, hon var lärare. Det visade sig att hon arbetat på min högstadieskola, men det var inte någon av de lärare som jag hade haft själv. Vi pratade lite om lärarna som jobbade på "min" tid och hon verkade glad att jag hade känt igen henne efter alla dessa år.


Nu ska det bli skönt att krypa ner i hotellsängen och dra upp täcket och snusa en stund. Sov sött!!


rösta snälla du


Av Helga - 14 december 2008 08:44


Idag är det också ett fullsmäckat program på dagordningen. Först ska vi vara hallvärdar i matchlokalen och betala domare, fixa fram protokoll och stå i kiosken. Direkt därifrån ska vi på en vernissage med glögg hos en väninna som sysslar med keramik.


Därifrån får jag skjuts till stationen och tar tåget till jobbet igen. Det är roligt att ha fullt upp, men just nu känner jag att det skulle varit skönt med lite tid hemma innan arbetet kallar igen.


Ha en fin tredje adventssöndag!


Rösta gärna på mig genom att klicka här

Av Helga - 13 december 2008 18:21


Skynda, skynda hem och så till grannarna på knytglögg... Mitt "knyt" bar jag över redan igår eftersom vi alla blir sena. Jag från jobbet och de andra från matchlokalen.


Trevlig fortsättning på Luciakvällen önskar jag dig!

Rösta gärna på mig genom att klicka här


Av Helga - 13 december 2008 10:49


Det blev en intensiv dag igar. Vi kom till hit pa eftermiddagen och sjaelvklart vill man hinna sa mycket som moejligt. Jag tog ett liten fika pa rummet och sedan ut i julstressen. Jag gick till Harrods foerst och daerifran vidare till Oxford street och bl a Selfridges - ett stort och fint varuhus. Jag var in pa HMV - en jaettestor affaer som saeljer skivor, filmer mm. Jag hade lovat att fixa en speciell film till en kollega.


Sedan tillbaka mot hotellet via Kensington high street. Ni kan ju ana hur troett jag var i foetterna naer jag kom tillbaka till rummet.


Det var bara jag och en kollega till som skulle bo kvar haer den haer gangen sa det blev ingen middag ute, istaellet koepte jag sushi som jag njoet av pa hotellrummet. Mycket brittisk TV har jag tittat pa ocksa och det aer raett sa kul att se deras variant pa parlamentet osv. Mycket av vara TV-program kommer saekert haerifran.


Nu ska jag snart ta en fika pa fiket daer jag sitter och du far foerlata mig om jag inte svarar pa sa manga kommentarer eller om jag inte hinner titta in till er alla den haer helgen eftersom programmet ar minst sagt hektiskt naer jag kommer hem.



Rösta gärna

Av Helga - 12 december 2008 08:15


Sonen fick ett par nya dyrjeans i juni men vanemänniska som han är gick han mest i de gamla jeansen ändå och under sommaren blev det mest shorts. För en månad sedan började han använda de nya jeansen och så helt plötsligt var dragkedjan trasig. Hm... himla trist tyckte jag och traskade tillbaka till JC där byxorna var köpta. Jag räknade inte med att få någon hjälp eftersom det var länge sedan vi gjorde inköpet.


Döm om min förvåning när biträdet säger att hon ser att byxorna inte är mycket använda och att de skulle bekosta bytet av dragkedjan. Igår ringde de från JC och jeansen var lagade hos skräddare och kunde hämtas. Tack för det JC!!


För ca två veckor sedan lånade jag ut 40:- till en 17-årig kille på tåget eftersom man inte tar emot cashkort som betalning på tåget och han riskerade att bli avslängd på nästa station. Det var jag som erbjöd mig att låna honom pengarna om han lovade att skicka tillbaka beloppet per post. Inte ett ljud har jag hört av grabben - inte för att pengarna är så viktiga, men jag tycker ändå han skulle vara sjysst tillbaka när en okänd människa hjälper till. Kanske har han tappat bort lappen med min adress??


Nu är det dags att dra på uniformen och dra åt sydväst - vart jag åker?? Se gårdagens sista inlägg...


Rösta gärna på mig genom att klicka här


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards