Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under december 2008

Av Helga - 22 december 2008 16:13


Det är så mycket nu inför sonens födelsedag och julfirandet så nu blir det en kort bloggpaus för mig. Jag är säkerligen tillbaka här på bloggen snart.


Jag vill önska dig en God Jul och hoppas att du ska ha det riktigt bra!


Rösta gärna på mig genom att klicka här


Av Helga - 21 december 2008 12:48


Idag är min första semesterdag och det är härligt!!


Vi har städat färdigt huset och jag har varit och köpt en blåbärsprinsesstårta för idag kommer släktingarna hit på fika för att fira att sonen snart fyller år. Vi ska också ställa fram bullängder, chokladrutor och bondkakor. Det mesta är hembakt men tårtan kände jag att jag inte hann med att baka med tanke på att jag varit borta i flera dagar.


Igår kom jag hem lagom till en god thaimiddag som maken snott ihop. Ett litet glas vin och jag däckade fullständigt i soffan resten av kvällen. Det blir så när man stigit upp vid 05.00 flera dagar i rad. Jag orkade inte vara uppe längre än till halv tio och sedan var det skönt att krypa ner i sängen och bläddra i nya numret av "Allt i hemmet".

Rösta gärna genom att klicka här


En flitig tomte som bor på Selfridges...

Av Helga - 20 december 2008 14:18


Vi väntar på vår sista flight för dagen och efter det är det semester för min del... Jihaa!!


På dagens flygning hade vi bl a en familj som skulle resa runt i världen i 10 veckor. De skulle vara på Fidji, Kalifornien USA, Australien och Nya Zeeland. Tänk vilken upplevelse för hela familjen men framför allt för barnen. Ännu en gång hade vi sju bebisar med ombord och massor med andra små barn. Det är härligt och juligt och rörigt!! Det hör den här årstiden till.


Rösta gärna


Det är svårt att hitta i London även för tomten...



Av Helga - 19 december 2008 19:03



Jag har varit ute på stan där jag övernattar och" hjälp mig" vad mycket folk det kan finnas på ett begränsat område så här i juletid. Jag gjorde bara några "måsteärenden" som att köpa ett lipgloss och så behövde vi en ny färgpatron till vår skrivare. På väg tillbaka till hotellet köpte jag en 8-bitars sushi som jag ätit och så köpte jag en liten påse fudge också på en chokladbutik. Mmmmm.....


Tänk så skönt att vi bott här på samma hotell två nätter. Då kan man ju lämna sin tunga resväska på rummet och slippa släpa den fram och tillbaka. Faktum är att jag tror det som är jobbigast för våra kroppar rent arbetsmässigt är detta släpande och lyftande av tunga väskor.


Visste du att vår försäkring inte gäller om vi lyft en passagerares väska och har skadat oss i samband med det? Därför lyfter jag bara äldre eller sjuka passagerares väskor. En kollega uttryckte det så här;


- If you bring it you swing it!


Det tycker jag är lite hårt, men kan man inte lyfta själv för att det är för tungt ska man skicka mer i bagageutrymmet.


Rösta gärna genom att klicka här


Av Helga - 19 december 2008 13:28


Jag fick veta att det var dåligt drag i det trådlösa nätverket just i den delen av hotellet där jag har mitt rum och det var därför det gick så trögt med inlägget igår. Nu sitter jag istället på konferensavdelningen en stund så jag kan skriva ett inlägg.


Idag har vi återigen fraktat en hel flygmaskin full med folk hit och dit. Vi hade massvis med barnfamiljer igen. Många ska fira jul långt borta från Sverige. Idag skulle folk bl a till Australien och Florida. En mamma hade tre småbarn och reste ensam. Hon var så resvan och rutinerad så jag berömde henne för att allt gått så bra med alla barnen. Hon blev glad!!


Jag hittade en söt historia;

En helt vanlig mamma satt och fyllde i ett kvällstidningstest där bland annat frågan: "-Anser du att du är normalviktig?" dök upp.


Hon läste frågan högt för sig själv och den 9-årige sonen lyssnade och funderade. Sen sa han: "-Nää, mamma, du är inte normalviktig. Du är jätteviktig!"


Ha en skön eftermiddag och kväll!!


Rösta gärna på mig genom att klicka här


Den här tomten påminner om Beppe...

Av Helga - 18 december 2008 18:47


Fötterna högt och återhämtningen från en lång flygdag är på gång. Jag har försökt skriva ett långt inlägg här nu två gånger men det går inget vidare. Det bara försvinner... Nu orkar jag inte skriva så mycket en gång till.


Jag har iallafall en skön kväll på hotell och ska upp i ottan imorgon också för att frakta fler passagerare. Det börjar märkas att det lackar mot jul. En del passagerare är redan på väg bort. Det är mycket familjer, barn, äldre och julklappar högt och lågt.


Ha en skön kväll!!

rösta gärna



Av Helga - 17 december 2008 22:06


  • Idag har jag köpt de sista klapparna och födelsedagspresenterna till sonen. Det känns riktigt bra!!

  • Idag har jag lyckats med knäckkokningen och det känns också riktigt bra!!

  • Imorgon är det dags för den sista flygperioden innan jul. Jag blir på resande fot några dagar men sen... är det semester.


Rösta gärna genom att klicka här


Idag blev det toast och hemmagjord saft till lunch/fikat efter alla ärenden på stan...


Av Helga - 17 december 2008 09:39


Nu har jag börjat med en ny bok som innehåller små korta krönikor. Den köptes av ett sött litet barn som sålde jultidningar här på gatan.



Igår lärde jag mig att om man lämnar knäckkastrullen tar det lång tid att göra ren kastrullen efteråt och knäcken blir bränd. Suck!! Jag får införskaffa ny grädde och börja om idag.


Åsa listar saker som är måsten för att hon ska känna att det verkligen är jul. Titta gärna in till Åsa som har en trevlig blogg. Här listar jag mina måsten;


  • Det måste finnas en äkta gran i huset som är klädd och som doftar just gran.
  • Jag måste vara med min man och mina barn.
  • Jag måste få äta en julbuffé med sill, skinka och julgröt.
  • Jag måste höra vacker julmusik.

Vad måste du ha för att känna julstämningen?


Rösta gärna genom att klicka här



Den här tomten är trött på all julstress och tar igen sig lite. Han bor på Selfridges i London...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards