Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2008

Av Helga - 11 november 2008 17:08


Jaaa, nu är tvättmaskinen fixad och jag är redan inne på den andra omgången tvätt. Är det inte typiskt när en tvättmaskin brakar ihop just precis när man har bytt lakan i allas sängar?


Nu undrar jag om det är ett ålderstecken när man får erbjudande om att prenumerera på Hemmets Journal till specialpris, när Cellbeskatalogen dimper ner i brevlådan och när "lingonveckan" kommer var sjätte vecka ibland och varannan vecka ibland ????? Det måste vara ett tecken iallafall - men vad betyder det?


Oj, nu blev jag nog lite väl pinsamt personlig (enligt mina ungdomar) - hoppas de inte läser den här veckan.


Rösta gärna på mig här

Av Helga - 11 november 2008 11:53


Nu är jag redan hemma efter en kort arbetsdag...


Det var en ruggigt tidig start däremot och därför känner jag mig nog så mosig iallafall. Nu längtar och trängtar jag efter att tvättmaskinskillen ska komma och jag ber till de högre makterna (vilka de nu är) att han ska kunna fixa problemet så vi kan börja komma nedåt i tvätthögen.


Tack till alla er som röstar på mig via mina länkar. Det känns så kul att jag kommit upp bland de tio första bloggarna!! Fortsätt gärna rösta om det inte är till för mycket besvär...


Nej, nu ska jag ta en liten bloggrunda och sedan ska jag mysa med morgontidningarna från de här dagarna som jag varit borta.


Kram på dig!


Rösta gärna på mig här


Sista bilden från Östersund för den här gången...


Av Helga - 10 november 2008 18:24



Magnus  blev först med rätt gissning som var hans hemstad MALMÖ. Han kom t o m med rätt svar redan igår kväll... Bilden var tagen för ett tag sedan därav det fina vädret som någon lade märke till.


Nästa person med rätt svar var Kimmie  som också är skåning. Fösta person med rätt svar som inte bor i Skåne blev UnderCover .


Grattis alla tre och tack alla andra som försökt!!


Jag är mer norrut ikväll och har ätit en god pasta med pesto och ska nu varva ner inför ännu en tidig morgon imorgon. När jag kommer hem kommer ska det komma en tvättmaskinsreparatör - det ser jag fram emot. Inte själva besöket alltså, men att kunna tvätta igen ;


rösta på mig är du rar


Det här kortet tog jag i Östersund för ett tag sedan... jag kunde inte låta bli att dra på smilbanden när jag gick förbi ...


Av Helga - 10 november 2008 08:49


Fortsätt gissa på i vilken svensk stad dessa fontäner finns...


Kommentarerna släpps ikväll.

Rösta gärna på mig här


Av Helga - 9 november 2008 18:44


Arbetsdagen är slut och jag har varit med mina kollegor och ätit en bit mat på hotellets restaurang. Vi kom egentligen innan de hade öppnat serveringen så vi fick välja något ur barmenyn.


Nu ska det bli skönt att få en lugn stund innan läggdags. Vi har en tidig start imorgon och då är det bäst att komma till ro tidigt... Jag ska ta fram min bok och läsa några kapitel.


Jag hade egentligen tänkt gå en promenad men det är riktigt risigt, regnigt och blåsigt väder här så det får bli en annan kväll.


rösta gärna på mig här


Kan du gissa var de här fontänerna finns?? Gissa på så släpper jag kommentarerna imorgon kväll...




Av Helga - 9 november 2008 10:14


Det blev en trevlig kväll igår. Våra vänner hade varit hela dagen på sitt lantställe och var hungriga som vargar... Det var bra för jag hade lagat mycket mat. Efter middagen spelade vi MahJong och ingen i vår familj var särskilt lyckosam... Det är tur att vi bara spelar om poäng och inte riktiga pengar :)


Nu är jag redan på Arlanda redo för en ny arbetsperiod. Allt går i ett... Jag ska sova på hotell nu två nätter i rad och får passa på att vila upp mig lite mellan flighterna.


Rösta på mig så är du gullig


 Ett MahJongspel...

Av Helga - 8 november 2008 15:50


Här börjar se okej ut och maten är på G. Vinet står på luftning och det är dags att stryka kläder och byta om ...


Ikväll ska jag bjuda på;

Lammfärsbiffar (med soltorkad tomat och basilika i bl a). Biffarna gratineras i en vitlökssås. Klyftpotatis, sallad och fetaost till.


Till efterrätt har jag gjort samma tårta som förra helgen. En fryst hallontårta med mandelmassebotten.


Nu känner jag att det ska bli gott att få sätta sig och njuta av maten och vinet...


Rösta på mig är du gullig"


Min nya orkidée och utsikten från vårt köksfönster...

Av Helga - 8 november 2008 10:42


Idag blir det inte så mycket bloggande eftersom vi ska ha vänner här ikväll på middag. Jag ska fräscha till lite här hemma och laga mat också förstås.


Ha en riktigt mysig lördag!!


Här är min dumma och trasiga tvättmaskin...

Rösta på mig här 


Så här frostigt var det igår. Idag är det plusgrader och ser helt annorlunda ut...



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards