Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2008

Av Helga - 10 oktober 2008 00:11


En del passagerare är extra roliga...


Idag frågade jag en kund om han ville ha ett kvitto på sitt köp ombord. Han svarade;


- Det kvittar.


Han skojade mest hela tiden under flygningen och när han gick av sa han;


- Krya på er.


Vad ska man svara på det??

Detsamma!!


Rösta gärna


Av Helga - 9 oktober 2008 08:15


Jag kom hem sent igår kväll och ska iväg och flyga igen idag men till helgen är jag ledig.


Igår hade vi en smäckfull utrikesflygning på kvällen och det var riktigt roligt. Tiden var ganska knapp och man blir peppad att försöka göra en så bra flight som möjligt... Vi lyckades bra (tyckte vi iaf) och flera passagaerare tackade lite extra när de gick av - sånt blir man glad av.


Idag var det en artikel i lokaltidningen om en man som fyller 90 år. Han var min lärare på gymnasiet och en man som gjorde stort intryck. Jag har träffat honom efter skoltiden eftersom han känner mina föräldrar, men det var roligt att bli påmind om honom igen genom artikeln. En fin lärare var han!!!


Alla ni lärare därute - ni är fantastiska och tänk vilka avtryck ni gör i barnens liv...


Rösta gärna


Här ligger den första omgången av torkade trattisar - jag har fler på gång...



Det är 299 personer som röstat i min omröstning här på sidan. Vem blir nummer 300?? Skriv gärna en kommentar om det är du.

Tillägg kl. 12.45 - tack för den 300:de rösten...

Av Helga - 8 oktober 2008 14:30


I natt har jag sovit utomlands och det blir inte så ofta som förr.


"Stoppet" var kort och vi sov på ett flygplatshotell. Lite inspiration från landet fick jag iallafall när jag slog på TV:n och såg katten Findus och Al Bundy (Våra värsta år) tala flytande tyska.

Rösta gärna


Av Helga - 7 oktober 2008 08:09


Jag åkte tillbaka till affären med sonens mobil igår för tredje gången och tror ni inte telefoneländet fungerar just då när jag står i butiken och beklagar mig över att den måste skickas iväg för tredje gången... Senare på kvällen blir den varm och stänger av sig själv och nu är den ickefungerande igen. SUCK!!


Igår blev det av förståeliga skäl äppelpaj till efterrätt och det är ju så himla gott. Vi hade ätit fisk till middag så det passade bra med lite påfyllning till kvällsfikat.


För några dagar sedan när maken och jag var ute och åkte bil körde vi bakom en bil där föraren betedde sig lite underligt. Hon (för det var en hon såg jag senare) väjde jättemycket för alla pölar, körde mycket långsamt och allmännt konstigt. Slutligen blev det tvåfiligt och vi körde förbi bilen. Därinne satt en kvinna med knallgula hörselkåpor på sig. Vi skojade och sa;


- Hon är nog så van att folk tutar och det är nog därför hon har hörselskydd på sig.

 Rösta gärna





Av Helga - 6 oktober 2008 08:17


Vi fick hämta äpplen hos svägerskan med familj igår och vi blev även bjudna på fika där. Det var så blött ute så maken fick dra på sig hela regnstället innan han gick ut i deras trädgård. De har så mycket äpplen så det syntes överhuvudtaget inte att vi plockat ner någon frukt. När vi kom hem fick vi lägga allt på tork eftersom det var så blött.


Rösta gärna

 Här ligger frukten på tork...


Till middag lagade jag en hel fläskkarré i lergryta och det receptet hittade jag när jag såg på TV. Du kan se det här om du vill prova...

http://recept.nu/1.217987/isabel_berggren/varmratter/kott/flaskkarre_i_lergryta

Det praktiska var att man kunde fixa i ordning allt som skulle i grytan och sedan skötte det sig själv i ugnen.


Sonens mobil har varit på reparation två gånger nu i höst och  igår gick den sönder för tredje gången och det är exakt samma fel igen. Nu är jag på krigsstigen och tycker att en ett år gammal mobil från SONY ERICSSON borde hålla bättre än så. Det är läge att få den utbytt tycker jag. Varje gång vi lämnat den ifrån oss har vi fått vänta ca två veckor på att få den reparerad. Uruselt!!


Om du inte läst mitt förra inlägg - gör gärna det. Där kan du läsa om min dotter som utvecklat en skön humor :)







Av Helga - 5 oktober 2008 21:48


Min dotter tycker mycket om att rita och måla. Ikväll när jag kom in i hennes rum såg jag att det var flera isblåa fläckar på hennes underlakan.


Jag frågade;


- Vad är det här för fläckar?


Dottern svarade;


- Jag tror det var en tuschpenna som råkade somna i sängen.


Vad kan en mamma göra då??


Jo, jag brast ut i gapskratt


Rösta gärna

Av Helga - 5 oktober 2008 09:36


Det blev en skön sovmorgon idag och eftersom det ändå är busväder ute känns det skönt att bara ta det med ro...


Maken hade köpt färskt bröd igår kväll så vi fick en extra mysig frukoststund här hemma. Idag ska vi åka till svägerskan och plocka äpplen eftersom de har i överflöd. Våra äpplen har nyligen tagit slut...


Rösta gärna


Så här fina trattisar hittade vi igår på landet. Här är de rensade och klara... Det blev en god sås till middagen igår och resten ska jag torka.


Aja baja, inte plocka den där Helga...


Jag beundrar deltagarna i "Stjärnor på is" - de är verkligen mina hjältar - så modiga...











Kossan.se
Av Helga - 4 oktober 2008 18:43


Vi har haft en fantastisk dag på landet även om det blev mycket arbete också... vi har eldat, bäddat ur sängar, tagit hem all mat och alla specerier, tömt ur varmvattenberedaren, smörjt ett lås till båten och tagit in trädgårdsmöblerna. Nu får stugan vila till våren. Lite nöje blev det också med svampplockning, lunch- och fikastund.


Maken kommer säkerligen att åka ut någon mer gång för att fiska och ta upp båten men annars är säsongen slut. Det känns både skönt och lite vemodigt!


Rösta gärna


Här bor Herr och fru And...


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards