Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2008

Av Helga - 26 oktober 2008 10:29


Jag har en händig man...


... han är ute och sätter på vinterdäcken nu. Det är ytterst retfullt eftersom ett syskonbarn, som bor i Australien, just skrev i min facebook-logg att de har en varm och skön helg därnere.


Sonen och hans kompis kom hem sent igår kväll efter att ha ätit på restaurang med laget och efter att ha spelat poker med några av kompisarna. De var glada när de fick höra att de "tjänat" en timme när de vaknade.


Idag ska jag baka en tigerkaka till nästa helgs släktfika, ta en dammsugarsväng och sedan ska vi till ett syskonbarn som fyllt år. Direkt därifrån ska jag åka ut till Arlanda och påbörja nästa arbetspass.


Rösta så blir jag glad



 


Av Helga - 25 oktober 2008 19:09


  • Det blev en ospännande match för sonens lag och det var bra för moderns hjärta...

  • Maten hos svärmor var som vanligt mycket god och nu är det trångt och putar ut frampå :)

  • Dottern har hörts av från turneringen och har sovit gott den första natten och trivs för övrigt bra också.

  • Jag såg aldrig vem som röstades ut från Idol igår men fick höra idag att det var Lou Lou - det tyckte jag var synd!!

Rösta gärna


Höstblomstren som jag satte i krukor idag ser ut så här;

Av Helga - 25 oktober 2008 10:24


Vi fick "herrbesök" här igår kväll och det var sonens kompis som sov över. Idag ska de spela match och jag ska åka med och titta på.


Innan det ska jag plantera två krukor med höstblomster - jag köpte lite nytt till krukorna igår (bild kommer senare). Samtidigt ska jag rädda mina pelargoner som fortfarande lever. De behöver nog lite mer värme nu innan de packar ihop helt.


Efter sonens match är vi bjudna hem till svärmor på middag. Hon lagar alltid god mat så det ser vi fram emot.


Hoppas du har en fin helg!


Rösta gärna


Den här bilden tog jag i Östersund...

Av Helga - 24 oktober 2008 17:41


Tandläkaren ville ge mig en ny tid för att rätta till någon detalj på en lagning. Jag hatar allt som har med tandläkaren och göra och lyckades övertala henne att jag skulle slippa. Där sparade jag både energi och pengar- puh!


Utvecklingssamtalet för dottern var bra, men mest intressant var det att jag fick komma till skolan under skoltid och mitt i lunchrasten dessutom. Det var väldigt kul att se hur det är på skolan "på riktigt".


Nu har dottern tagit sitt pick och pack och fått skjuts ner till samlingsplatsen. Helgen ska hon tillbringa på en turnering i Karlstad.


Här blev plötsligt väldigt lugnt och tyst eftersom maken och sonen skulle iväg på annat. Lite skönt ska det bli med en egenkväll...

Du kan väl rösta?




Av Helga - 24 oktober 2008 08:20


Jag var ute med tre gamla gymnasiekompisar på restaurang igår kväll. Vi gick till ett ganska nytt ställe och det var ett trendigt och trevligt hak. Jag beställde fisk- och skaldjursgryta med aioli och till det serverades hembakt mjukt och hårt bröd. Vi hade tur som kom före kl. 19 eftersom det var "Happy hour" med bra priser på maten.


Vi pratade och skrattade hela middagen igenom och gick nog igenom de flesta från vår gamla klass och skola. Några visste vi mycket om och andra har ingen träffat sedan vi tog studenten. Vi bestämde oss för att försöka göra om det här någon gång per år...


Idag ska jag åka till en stormarknad och handla, åka till dotterns skola för ett utvecklingssamtal och (ve och fasa) åka till tandläkaren. Ikväll ska dottern resa bort med U18-laget på en turnering - hoppas det går bra för dem!!


Har du inget annat för dig kan du väl rösta






Av Helga - 23 oktober 2008 11:48


Chokladkolakakorna är klara och degen till bondkakorna är klar. Bondkaksdegen ska vila i kylskåpet tills imorgon innan den skivas upp och gräddas.


Nu ska jag vila en stund - det är så svårt bara!! När jag kommer hem så här på morgonen är det lätt att bara "köra på"


 Rösta gärna

Av Helga - 23 oktober 2008 08:57


Det finns helt klart fördelar med att arbeta skift... som nu t ex då jag redan slutat för dagen. Visserligen med lite sömnbrist, men ändå. Sömnen kan jag ta igen under dagen när jag läst igenom morgontidningen och ätit en andra frukost.


Jag ska baka två sorters kakor också idag och frysa in inför ett släktfika som vi ska ha här nästa helg. Någon fyller år...


Ikväll ska jag gå på restaurang med tre gamla gymnasiekompisar. Det ska bli kul att ses igen!

Rösta gärna

Av Helga - 22 oktober 2008 22:33


Nu är det snart dags att nanna hotellkudden för att stiga upp tidigt igen imorgon.


Jag ringde hem för att kolla att dottern kommit tillbaka från skogen... Det var orientering med skolan idag och på förra årets orienteringsdag var hon ute och snurrade en del. I år gick allt bättre och jag har en stor tjej som kan orientera bra nu :)


Dagen idag har varit lång och nu ska det bli skönt att lägga sig i horisontalläge...


Sov så gott!!


rösta gärna

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards