Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under augusti 2008

Av Helga - 19 augusti 2008 21:38


En ljuvlig dag har det varit idag i mitt eget tempo... lite OS, en god vegetarisk lunch, en promenad, en pratstund med familjen kring middagen och en god chokladkaka till kvällen som dottern bakade. Kontrasten är stor jämfört med en arbetsdag och jag njuter av lugnet.



Jag hittade ett bra citat också - håll tillgodo;

Det är de som går vilse som finner de nya vägarna.


Rösta?




Av Helga - 19 augusti 2008 10:40


Lite nörd är man nog när man ställer klockan på 05.58 på sin första lediga dag för att se Sverige möta Norge i handboll - eller vad säger du? Det blev väl aldrig en så spännande match men det var roligt att se den ändå...


Nu är vardagen på väg att dra in i familjen på riktigt eftersom båda ungdomarna börjar skolan idag. Sonen börjar gymnasiet och hade upprop på morgonen och dottern som går i högstadiet har upprop vid lunchtid idag. Själv ska jag ska bara ha en lugn och skön dag med små uppgifter som att fylla kylskåpet och plocka lite här hemma.


För inte så länge sedan hade jag Tony Irving med ombord... han verkar vara en trevlig prick. Andra kändisar jag sett i sommar är bl a Christian Olsson, Hanna Ljungberg och Robyn. Ibland har man god lust att säga något extra till kändisarna  men jag brukar försöka behärska mig så att de för en gångs skull får vara i fred. En gång hade jag dock Pugh Rogefeldt med ombord och då bara måste jag bjuda honom på fika och berätta om min första konsert någonsin - det var han som spelade den gången...


Rösta?


Vallmon har blommat ut för längesedan...


Av Helga - 18 augusti 2008 13:33


Jag kom hem i natt och fick sova i min alldeles egna säng. Ungdomarna snusade och sov länge på förmiddagen - jättetrötta efter en intensiv träningshelg där de sovit på luftmadrasser och tränat massor.


Nu ska jag ut på en liten flygsväng till och sedan är det LEDIGT några dagar... det ska bli skönt!!


Nej, nu ska jag slå på min fickradio och lyssna på Kallurs lopp medan jag förflyttar mig mot Arlanda.

Rösta?




Av Helga - 17 augusti 2008 10:41


Jag är fortfarande hemifrån och nu längtar jag hem till MIN säng och MIN familj!!!


I helgen har jag flugit en charterflight och det är alltid roligt. Passagerarna är mycket gladare och mer avslappnade än när vi flyger reguljära flygningar. Roligt är det men ack så trött man är efter landning -  som en urvriden skurtrasa ungefär ;)


Sist var det ett gäng på sex unga tjejer som berömde mig för att jag var proffsig och trevlig (usch; luktar skryt) och det ska ni veta att man lever på länge de där dagarna när passagerarna knappt tittar upp eller säger tack eller hej/hej då.


I natt när vi flugit klart var jag så trött att jag tydligen somnat ifrån TV:n... för mitt i natten vaknade jag av att det var ett himla liv därifrån (TV:n alltså)  - det var en handbollsmatch som spelades tror jag. Tur jag hade nära till  fjärrkontrollen då...

Rösta?

Av Helga - 16 augusti 2008 10:54


Det blev en lång flygdag igår och det var så många passagerare som skulle förflytta sig kors och tvärs. Osedvanligt många bebisar hade vi också med oss.


På en av flighterna var det en mycket ledsen bebis ombord. Säkerligen utmattad, trött, varm, hungrig, obytt, nödig, värkande öra eller bara ingenting - vem vet? Föräldrarna känner så klart en väldig stress när barnet  gapskriker... men så är det väl med småttingar. Man får söka finna felet och hoppas man hittar rätt åtgärd.


Efter en lång stund infann sig lugnet ombord och vid avstigning var det en förtjusande lugn och stillsam babis som bars av :)


Hoppas du har en skön helg och njuter av det lilla...


Bloggregistret - rösta?


Av Helga - 15 augusti 2008 07:52


Idag steg vi alla upp tidigt och for runt här mellan frukostbord och badrum. Maken har börjat jobba den här veckan och båda ungdomarna skulle iväg på en träningshelg med klubben några timmar söderut.


Jag ska också iväg snart och det blir ett flygpass med övernattningar hela helgen. Gubben min har bestämt sig för att åka ut till landet nu när alla vi andra är bortresta. Han älskar vår stuga och kommer säkert att fiska, se på OS och lösa soduku.


I somras kom min älskade syster på besök hos oss. Hon bor i Australien  sedan drygt ett år och det var så roligt att träffas ordentligt. Hon och hennes yngste son bodde hos oss på landet i 3 dagar och vi hann verkligen ta igen allt vi missat sedan de flyttade "down-under". Hoppas de bestämmer sig för att flytta hem när deras kontrakt går ut om ca  tre år - jag saknar dem!!!


Rösta?


 Vi fick finkaffe och finchoklad av syrran när hon kom på besök... det är knappt man vågar öppna förpackningarna...


Av Helga - 14 augusti 2008 14:40


Det blev en mysig kväll igår tillsammans med dottern. Först gick vi och åt middag - dottern tog en kebabtallrik och jag tog en sallad där man fick välja fem ingredienser förutom sallad, gurka, tomat och rödlök. Jag valde räkor, dolmar, fetaost, ruccolablad och kidneybönor. Mmmm... med en vitlöksdressing till var den salladstallriken fantastiskt god!


Filmen var en riktig glädjeinjektion och vi gick ut med varsitt leende på läpparna. Det var kul att Björn och Benny gjorde en "Hitchcock"... Enda gången jag tyckte det var lite kalkonvarning på filmen var när Pierce Brosnan sjöng och det är nog för att han är så förknippad med tuffa roller så det slog lite slint för mig. Annars var allt roligt och glatt och om du inte sett filmen ännu kan jag rekommendera dig att göra det.


Idag har jag varit iväg och gjort lite ärenden och så har jag bakat fyra lantbröd. Annars är det basket som gäller för dem av oss i familjen som är hemma. Det sänds tre OS-matcher från herrarnas gruppspel idag och det måste vi ju bara se...


Rösta?



Av Helga - 13 augusti 2008 17:10


Ikväll ska det bli en mamma- /dotterafton och vi ska träffas på stan efter dotras träning. Först blir det middag och sedan ska vi gå och se "Mamma mia"- filmen.


Jag såg ett citat i tidningen häromdagen som berörde just ABBA och filmen i fråga;


Det finns två typer av människor: ABBA-fans och lögnare.

- " Colin Firth "


Rösta?

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards