Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juni 2008

Av Helga - 10 juni 2008 10:59


Nu är jag lite sur igen och det för att mitt tåg hem är inställt. Då får jag snällt vänta en halvtimme - tur att man kan blogga då en stund i väntan på att "personalbristen" minskar. Undrar vad personalbrist är egentligen? Har lokföraren försovit sig, konduktören vaknat magsjuk eller är det något annat??


Igår kväll gick jag och de andra två i kabinbesättningen ut och åt en bit mat tillsammans. Vi skulle fira att den ena kollegan fyllde år. Det var jättetrevligt och bra priser eftersom det var "After Work-tid" fortfarande. Jag tog en tapastallrik och det var riktigt gott. Solen sken där vi satt i hamnen och sådana gånger är livet rätt härligt :)

Rösta?


Av Helga - 9 juni 2008 09:29


Efter att vi kom hem igår från landet åkte jag och handlade mat för veckan. Jag ska flyga mycket så det måste laddas upp. Jag köpte även en sådan där stor brevlåda som kan vara bra när man är borta hemifrån mycket. Jag har insett att all eftersändning också blir dyr och på två år har vi tjänat in brevlådan.


Sedan blev det storvattning i trädgården. Det är verkligen snustorrt nu så växterna och gräsmattan bara sög åt sig vattnet... Det är något speciellt när man vattnat eller när det regnat - det blir en så ljuvlig doft :)


Nu är jag redan på Arlanda och har så varit sedan ottan - många flygningar blir det idag och sedan en övernattning på hotell i södra Sverige.


Mitt liv är varierat... ena dagen på  landet med familjen och myspys och nästa i luften - "coffee, tea or me?"

Rösta?


Av Helga - 8 juni 2008 17:31


Vi for hemifrån till stugan vid lunchtid på fredagen och var ute på havet och pilkade strömming redan vid tre. Det var väl snabbt marscherat??? Strömming fick vi och det serverades som sotare till lunch dan därpå. Potatis, gräddfil, gräslök och svärmors sillgratäng smakade också gott!!


Solen har lyst hela helgen i stort sett och idag har vi fått vara försiktiga för att inte bränna oss mer än nödvändigt. Igår åkte några av oss ut och metade strax utanför "vår" vik och där fick vi upp flera abborrar som vi åt till lunch idag... mycket fisk blev det. Har vi blivit intelligentare nu då???


Rösta?


Av Helga - 6 juni 2008 09:32


Nu ska vi packa oss iväg mot landet och svärmor ska följa med. Jag landade ganska sent igår kväll så matinköpen ska göras innan vi kan åka. Sedan ska vi bara njuta av den fina försommaren och känner jag svärmor rätt så vill hon att vi ska ut och pilka strömming. Det gör vi så gärna det är roligt och spännande... tänk en så pigg 82-åring svärmor är!!!


Sveriges nationaldag är det idag och det kommer vi att fira genom att sätta ut fasadflaggan på väggen vid stugan och till kvällen ska vi äta något riktigt gott tillsammans hela familjen. Det blir nog en grillning i det fina vädret. Hur ska du fira??



Ha nu en underbar helg!!!

Rösta?




Av Helga - 5 juni 2008 20:09


Igår, innan jag åkte till jobbet, satt jag och tittade i taxfreekatalogen som kommit nu, bläddrade i resekatalogen och tittade på en karta över ön vi ska till på semestern. Halva nöjet med att resa är planerandet - eller vad tycker du?


Rösta?


Av Helga - 5 juni 2008 15:48


Jag har just kommit tillbaka till Arlanda efter en övernattning i fullt dagsljus. Det är tur att det finns mörkläggningsgardiner :)


Idag ska släktens studenter firas ordentligt men jag missar tyvärr alltihopa... Maken och barnen ska iallafall representera vår familj på de två uppvaktningarna. Det är bara två fester eftersom två av studenterna är tvillingar.


Grattis L, S och M och jag önskar er en lysande framtid!!!


Rösta?


Presenter till tvillingtjejerna...



Av Helga - 4 juni 2008 08:59


Det blev en hattig natt i natt. Vi hade ju en kille som var ute på vift och det blev sent...


Det var en fröjd att se sonen cykla iväg till skolbalen i kostym, vit skjorta, slips och nya finskor. Allt utom skorna var lånat eller fått - tur det annars hade det blivit ett stort hål i plånboken. Idag börjar jag jobba först på eftermiddagen och det passade ju bra med tanke på "nattvakten".


Rösta?




Av Helga - 3 juni 2008 17:18


Hemma igen och genast tänker alla andra lämna huset. Sonen ska på niornas skolbal, maken ska ut och äta med sina jobbarkompisar och dottern ska på träning.  Jag får väl vicka på tårna och ta ett glas vin i solen ;)


Jag hörde en gammal goding till låt på radion och fick sån lust att lägga in den här på bloggen. Inte kunde jag ana att det skulle bli såå roligt att titta på också. Vilken nostalgi!!!

Rösta?


Varsågod Elton John och Kiki Dee...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards