Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 26 mars 2008

Han har varit en hjälte...

Av Helga - 26 mars 2008 22:18


En skön, ledig dag har det varit idag om än kall och blåsig...


Maken har varit en hjälte idag och grovstädat tvättstugan och rensat undan högar av gamla kläder mm, sånt som man tänker att kanske kan vi sälja det eller ge bort det eller ta det till landet eller... Jag har varit en riktig lyxhustru och pillat navelludd  ;)


Dotterns kompis stannade hela dagen och innan jag skulle skjutsa dem till träningen åt vi lax med ris och sötsur sås. Det har även blivit en promenad på eftermiddagen tillsammans med maken.


Imorgon åker gubben och jag ut till vårt sommarställe för att kolla att allt är under kontroll. Det är inte dags att börja sova över där riktigt ännu eftersom det är så kallt, men snart är det vår och fågelkvitter och fika i solen och blommor som blommar och...

Rösta?


Yes...

 
 
evans

evans

26 mars 2008 22:37

Vad skönt att kunna luta sig tillbaka och vara lyxhustru medan maken städar. Jag brukar alltid få dåligt samvete om min städar och jag inte hjälper till. Skumt att inte min man tänker likadant när jag städar...

http://evans.blogg.se

 
Filfijonkan  ler

Filfijonkan ler

27 mars 2008 09:52

åhh så härligt det låter med stugan så snart är din längtanväntan slut nattliga sessioner väntar därute

http://filifjonkan-se

 
UnderCover

UnderCover

27 mars 2008 15:04

Hm, har du nå'n sorts manual för uppfostring av män att låna ut?
Kanske finns på nätet föresten *googlar* :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

27 mars 2008 16:14

Evans; Den här veckan jobbar jag och maken är ledig - så det är inte mer än rätt ;)

Fjonkan; Ja, nu längtar vi massor...

UnderCover; Vi har delat upp så att jag veckostädar och maken storstädar - vad hittade du på google??

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards