Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2008

Av Helga - 3 januari 2008 16:20

Igår när dottern och hennes lag värmde upp på cupen satt det ett gäng killar och tittade på. Min dotter och en av hennes lagkamrater är rätt så långa för sin ålder och då sa en av grabbarna till dem;


- Hej, Twin Towers !!


Det var ju en rolig kommentar, så nu kör tjejerna stenhårt med sitt nya smeknamn - Twin tower power.


 Twin Towers i Kuala Lumpur, Malaysia.

Rösta på mig

Av Helga - 3 januari 2008 13:09

Det var ett väldans snöande idag på Arlanda och på min destination blåste det hårt, så en smärre försening blev det innan vi kom tillbaka. Nu är jag hemma igen och det är det bästa med att börja jobba i ottan...


På hemvägen svängde jag förbi systemet för att inhandla vin till släktträffen på lördag då ca 20 personer ska träffas här hemma hos oss och spela Mah-Jong.


Idag ska jag handla till festen eftersom bilen ska användas för skjutsning till dotterns cup imorgon. Sedan ska det städas och ställas iordning bord imorgon - vi ska ha fem olika "spelbord" där det sitter fyra personer vid varje bord. Det ska bli roligt att träffas!!


Nej nu ska jag ta mig en kopp kaffe och läsa morgontidningen - det var nästan inte morgon när jag stack iväg imorse...


Rösta på mig

Av Helga - 2 januari 2008 21:40

Vi kom hem sent från dotterns cup där laget spelade två matcher idag. Det var ett kortare uppehåll mellan matcherna och då åt vi en sen lunch på de "gyllene bågarna" (=MCDonalds). Imorgon ska det bara spelas en match, men då ska inte vi åka med och titta...


Nej, nu måste både dottern och jag sova - jag ska upp först för att åka ut till Arlanda och jobba, men dottern ska också upp tidigt. Med tanke på att det varit jullov ett tag nu, så är det väldigt tidigt!! Man får lätt sena vanor på loven...


Sov sött och dröm något vackert!!

Rösta på mig

Av Helga - 2 januari 2008 08:01

Idag ska dottern iväg på sin cup och både jag och maken ska följa med första dagen. Det ska bli roligt!! Laget ska inte sova borta, så det blir ordentligt med sömn under den här cupen.


Jag har sovit i en stad söderöver och hinner precis med till storstan...


Jag känner att det var roligt att börja jobba nu efter helgerna. Det är ju skönt att man uppskattar sitt jobb - alla gör nog inte det!

Rösta på mig

Av Helga - 1 januari 2008 15:13

Här transporteras det passagerare av alla de slag idag; barn, babies, tonåringar, äldre och folk med allehanda paket och handbagage av modell större. En hel del sällskapsdjur och passagerare som behöver assistans har vi också. Det börjar bli dags att återgå till vardagen igen för många...


Idag hade jag med en kollega ombord från mitt första jobb inom flyget som var på en flygplats ute i landet. Den mannen har jag inte sett på 5-10 år och det var riktigt roligt att stöta på varandra igen!

 Rösta på mig





Av Helga - 1 januari 2008 10:01

Vi fick en härlig festkväll igår med många goda rätter som vi alla hjälpts åt att knåpa ihop. Vi var hela 18 personer på festen och i år var alla friska, ingen jobbade eller skulle upp i ottan för att arbeta - så full styrka slöt upp. Mycket trevligt! Barnen som är med är allt från fyra till sexton år och de har umgåtts så länge de kan minnas så där sitter inget fast!


Vid tolvslaget gick vi till en närbelägen höjd och njöt av alla fyrverkerier som lyste upp himlen. Släckte lampan gjorde jag vid 02.30 och då var vi ju redan inne på år 2008. Nu ska jag flyga lite, folk vill förflytta sig i detta avlånga land...


God fortsättning!

Rösta på mig
 

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards