Alla inlägg under januari 2008

Av Helga - 25 januari 2008 08:35

Det var en jämn och spännande basketmatch vi var på igår - jag, ungarna och svärmor. Det blev hemmavinst och då är ju allt bara roligt!! När vi kom hem tittade jag på handbollsmatchen Sverige - Tyskland i snabbfart med hjälp av spolningsknappen på videon. När det var ca 10 minuter kvar började jag titta i normal fart och där kom ju avgörandet...

Idag ska jag åka till stan och göra några ärenden och äta lunch med en kompis. Vi brukar gå till en salladsbar där man kan välja precis vad man vill ha till sin sallad. Det ska bli trevligt att träffas och höra hur det är med dem. Vi brukar även umgås familjevis, men ibland är det mysigt att ses bara vi två i lugn och ro...

Ikväll är jag hembjuden till en gymnasiekompis på middag och det ska också bli kul!! Dit kommer även några fler av de gamla kompisarna. Synd bara att jag ska jobba igen imorgon... Det blir inget vin den här gången eftersom jag måste hem relativt tidigt - jag tar nog bilen.

Av Helga - 24 januari 2008 13:54

Sonen fick en håltimme på förmiddagen och kom hem en stund. Han återvände när det blev dags för lunch. Tänk så bra att bara ha 5 minuters cykelväg till och från skolan. Annat blir det till hösten när sonen ska byta skola och åka in till stan varje dag. Dottern går redan i skolan i stan så hon är van vid resandet. När hennes klass har håltimme blir det McDonalds- eller Lidlbesök för många av eleverna.

Nu har här städats och fejats, betalats räkningar  och så har jag cyklat till affären och fyllt på förråden lite... Jag tror det blir en sund flygande Jacob ikväll - så sund den kan bli med lite smalgrädde istället för tjockgrädde. Sedan ska jag, ungdomarna och svärmor gå på en basketmatch ikväll...

Nu unnar jag mig en egen stund med en kaffetår och det är mysigt!

Oj, kan tulpaner se ut så här också?

Av Helga - 24 januari 2008 08:01

Jag fick se de sista minuterna av handbollsmatchen på sporten när jag kom hem - vilken rysare!! Det visades även en repris vid 23, men så länge orkade jag inte sitta uppe igår.

Idag är jag ledig från mitt ordinarie arbete, men får nog arbeta lite här hemma ändå. Skillnaden är att här kan jag bestämma takten och vila när jag själv har lust...

Jag har precis ringt ett utlandssamtal till min kära syster i Australien som fyller 50 år idag - Grattis!!!!!!!!!! Blommorna som vi skickat genom Euroflorist hade kommit fram som planerat imorse (deras tid). Mamma, pappa och min lillasyster ska hälsa på "down-under" i april och då ska hon firas mer med present och allt!

Jag ser på referenserna till min sida och inser att lika många personer hittat min sida genom att söka på ordet kokosbollar som de som sökt på ordet flygvärdinnedieten. De som sökt på flygvärdinnedieten blir nog besvikna - jag tror inte på dieter. Lagom är bäst ALLTID - det är min flygvärdinnediet!

En fin stubbe i skogen...

Av Helga - 23 januari 2008 18:49

Jag hann laga mig en god och hälsosam lunch innan avfärden till Arlanda. Det vankades äggröra med babyspenat och några små bitar brieost, en avocado och kidneybönor. Bönor är ju inte det bästa en flygvärdinna kan äta innan flygning, men det fick gå för den här gången. Förlåt kära passagerare ;)

Nu har jag just kommit in på vårt kontor och fick höra att Sverige slog Spanien i en rysarmatch i handbolls-EM. Det var kul!! Jag skulle gärna ha sett matchen - det kommer väl lite bilder på TV ikväll antar jag.

Ett citat får du så här på kvällskvisten;

Man vet att man börjar bli gammal när man knutit skorna och undrar om det finns något annat man kan göra när man ändå är där nere.

-George Burns

Av Helga - 23 januari 2008 12:02

Det var länge sedan jag bodde på ett så "puttenuttigt" hotellrum. Oftast är ju hotellen väldigt stramt inredda nu och det är snyggt tycker jag. Det var dock mysigt att för en natt få uppleva detta romantiska rysch-pysch...

I fönstret hängde en gardin med samma mönster som sänggaveln och dessutom en nedfällbar 1700-talsvepa i samma mönster. Nej, nu blommar det tänkte jag när jag vaknade på morgonkvisten...

I badrummet stod detta;

Det var kam, borste, tvålar, rakgrejer, liten handduk, duschgel, shampoo, lotion, duschmössa... Jag använde bara en tvål - men det var inbjudande och fint arrangerat.

Av Helga - 23 januari 2008 08:49

Så kom jag då hem till slut när alla lampor var släckta i husen längs vår gata. Här hemma var heller ingen vaken, så det var bara att dra av sig blåstället och krypa ner i sängen och försöka somna in...

Idag är jag ledig på förmiddagen och ska ta itu med lite av varje i hushållet och fram emot eftermiddagen har jag fått lite inrikesflygning på min "stand-by" (jour). Jag är dock ledig imorgon, så det betyder att jag inte behöver packa resväskan den här gången...

Här är bildbevis på att våren finns någonstans ute i Europa...

Jag vill också ha penséer ute på verandan - gärna nu...

Av Helga - 22 januari 2008 17:55

Jag har fortfarande ute på en "slinga" (dvs ett flygschema) och kommer att komma hem senare ikväll.

Har varit utomlands inatt och mött våren... fåglarna kvittrade, solen sken och blommorna blommade i urnor och krukor. Ibland känns livet orättvist då det hade kommit snö på Arlanda när vi kom tillbaka...

Imorse vaknade jag alldeles för tidigt i det romantiskt inredda hotellrummet så det blev mycket tid att titta på landets morgon-TV och det var roligt att se på. Sedan gick jag ut och åt en frukost på ett café - en cafe latte, en baguette och en fruktsallad. Ingen på restaurangen verkade komma från staden i fråga - alla talade olika språk...  en spännande blandning av folk!!

Imorgon har jag jour och då kan vad som helst hända. Nej, nu ska jag ta och ringa hem till familjen och kolla läget där.

Fotot är taget hemmavid under en promenad...

Av Helga - 21 januari 2008 17:39

Jag är ute på jobbet och fick en oväntad paus...

Jag har redan flugit en tur- och returflygning och så småningom ska vi flyga vidare. Inatt ska jag sova borta på hotell och jag kommer hem igen imorgon.

Alla i familjen är vana att klara sig utan mig när jag är borta. Maken visste vad han gav sig in på redan från början eftersom jag redan jobbade i den här branschen när vi träffades. Han är suverän på att fixa allt som behöver fixas och det kan bli mycket att göra efter en lång arbetsdag - laga maten, hämta/ lämna och hjälpa till med läxorna. Nu är ju ungdomarna ganska självgående, men de har ju varit små för inte så länge sedan.

Många ensamstående har ju det så här varje dag...

Så här såg det ut innan fikagästerna anlände i helgen;

Det blev tårta också... men, den har jag inte fått med på bilden.