Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 31 januari 2008

Diversealltmöjligt...

Av Helga - 31 januari 2008 21:40


Sonen klarade hela dagen i skolan och mådde utmärkt när han kom hem. Han har även varit på träningen... Dottern blev aldrig sämre i skolan, som jag trodde, utan kom hem frisk och glad. Hoppas det förblir så.


Vi åt torsk med ägg, persilja och curry till middag och sedan var det min tur att skjutsa grabbar till träningen. När jag ändå var i farten åkte jag till den stora mataffären och bytte en mopp som blivit felköpt och så till Överskottsbolaget. Där inhandlades diversealltmöjligt som t ex shampo, balsam, deo, spolglans och lite ätbart. Jag åkte också hem till en lagmamma i dotterns lag med en kasse överblivet kioskplock från förra hallvärdstillfället - till helgen är det dags att vara hallvärdar igen.


Nu har även jag trillat dit på Stieg Larsson. Min senaste bok var utläst igår och vad fanns att hugga tänderna i ? Jo makens sommarläsning, Stieg Larssons första bok, stod där i bokhyllan och bad om att få komma fram en gång till. Jag har inte kommit så långt ännu - vi får se om jag gillar den!?


De här fina tulpanerna köpte jag igår. Det var flera olika färger i buketten och det var en lite större knippa än vanligt med 15 blommor... Nu ska jag njuta av färgprakten så länge de varar.

Rösta på mig






 
 
britten

britten

15 mars 2008 18:19

visst är det härligt med tulpaner..man måste pigga upp sig lite i det grå...ser att du läser en del ..jag också i perioder...har precis satt mig ner för att läsa en 1 timmesbok som jag beställt...jag älskar att läsa, men det kanske syns på min blogg..hoppas du har en fin kväll..ps jag vill också ha nya gardiner..

http://pyrobritt.blogg.se

 
helga

helga

16 mars 2008 00:12

Britten; Ja tulpaner piggar upp så här på våren. Jag har märkt att du gillar att läsa... Hoppas du också hade en fin kväll!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards