Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 november 2007

Vi ska testa nya sorters glögg...

Av Helga - 29 november 2007 08:28

Igår när jag var på stan köpte jag bl a glögg. Naturligtvis en traditionell glögg, men även två andra som vi inte köpt hem tidigare. Det blev Dufvenkrooks vanilj och Dufvenkrooks special...

 

Jag hittade förutom glögg även lite julpapper och snöre till kommande klappar...


Sist när jag var hos frissan använde min frisör en produkt som skulle stadga håret och den var i "mjölform". Jag kom då genast att tänka på det torrschampo som jag och mina systrar använde på 70-talet. Detta var en annan produkt, men undrar om torrschampot är tillbaka ?? Nån som vet...


Jag började också undra om inte engångstrosor i papper snart ska komma tillbaka. Jag minns att min äldsta syster hade med sig en rulle engångstrosor när hon tågluffade och så kunde hon bara slänga dem efterhand.


Vilken syn... torrschampo och engångstrosor...


Rösta på mig



 
 
Ingen bild

Dragariel

29 november 2007 08:48

Torrschampo finns ännu. Men är inte så himla lätt att hitta...

 
Ingen bild

hårman

29 november 2007 11:13

torrschampo finns överallt! Kicks, Åhlens, frissan...
De flesta är i sprayform numera, tex lee stafford, Toni&Guy, Bumblebee mm men ett i mjölform finns också som heter Kisby och säljs på Åhlens.
Så avataria får nog sätta på sig sina flaskbottnade när hon rotar bland hyllorna.

 
Ewa

Ewa

29 november 2007 13:21

Dammigt och prassligt. ;-)

http://fundringar

 
kicki

kicki

29 november 2007 13:59

Jag fick ett paket av mina syskonbarn när jag åkte från dem i måndags med 5 sorters glögg i, där var bla. vanilj och specialglöggen i...specialglöggen är det ju en skvätt wiskey i, hmmm gott.
Skönt att du är ledig julafton..och va mysigt med traditioner, jag brukar alltid baka stora gubbar och gummor som jag sen spritsar namnen på och hänger i hallen..det doftar underbart och ser välkomnande ut...vi får se om jag får något kök klart så jag kan baka iår...
kramen på dej, kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Hanneles jul

Hanneles jul

29 november 2007 16:48

Dufvenkrooks har vi druckit flera år, alltid bäst i test också (Blossa har bara lyckats med bra reklam). Hjortron köpte vi i år.
Jag tror man kunde avvända potatismjöl istället för torrshampoo. http://www.shenet.se/

http://hannelesjul.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards