Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 juli 2007

Mini-golf och en köpp kaffe...

Av Helga - 23 juli 2007 16:23

Vi har åkt hem till stan för att tvätta idag. Vädret är ju ändå så regnigt - så det passar ju bra! Vi ska handla lite också eftersom svärmor ska komma ut till landet snart.


Sonen och hans kompis ska sättas på ett tåg för att förflytta sig till kompisens sommarstuga ett par dagar och dottern ska träna sent ikväll.


Igår hade vi jätteskönt väder och åkte till en camping- och badplats nära "stugan" för att bada, sola, fika och spela minigolf. Det tycker ungdomarna är kul och vi vuxna kunde också koppla av mer än när vi går och fixar med en det ena och en det andra på tomten.


Digitalkameran är äntligen lagad så nu ska det bli lite mer egna foton framöver igen - hoppas jag.

 Detta kort är taget vid bryggan nära vår stuga. Fotograf var dottern och fotot är taget med mobiltelefonen. Det är riktigt varmt i vår vik och det innebär att även en sådan fegis som jag har badat och till och med doppat huvudet nu.


Ps. Vi har hittat fina sommarkantareller på landet. Smaskens! Ds.

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

23 juli 2007 18:34

Hej Helga välkommen att gästspela i stan ett tag då! Ja tvätten måste skötas det går mycket kläder så här blöt sommar bättre ur tvättsynpunkt med varm sommar. En bikini eller badbrallor tar inte så stort tvättutrymme inte heller en liten topp...Tänk så bra mobiltelefonerna är numera det hade vi inte tänkt oss för antal år sen att fota med telefonen...fnissar,,snart syr den säkert byxor och broderar med ska du se! Kul med bilder å vad skönt att din kamera är fixad.. ha det så bra i fortsättningen i stugan så syns vi framöver. Kollar in lite då o då om du kommit hem. vinkar...:)

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards